Thursday, October 13, 2011

Penat Jugak Lahhh...!!!!

Semalam, 12/10/2011...mmg hari yg agak memenatkannn...
amik off day utk settle kan beberapa perkara...

Pagi2 dah siap2 utk pergi Pejabat Tanah Klang...nak uruskan tentang penukaran nama pada geran...Alhamdulillah, ada sedikit rezeki utk beli rumah teres...rumah idaman...walo hanya Tanah Rezab Melayu..dan hanya di pinggir2 Shah Alam, its enough for me...jadi la nak wat sket harta....untuk berlindung hari tua bersama keluarga, Insya Allah....ye la, penat2 keje siang malammm...tak cukup weekdays, weekend pon keje...tak cukup office, rumah pun jadi office keduaaaa...so, berbaloi lahh....Alhamdulillah sekali laggiii...

Selesai urusan di Pejabat Tanah, kami bergerak (kami sekeluarga gitu...aku mana leh tinggal hubby and anak...hehehe..)ke Pejabat Pemaju...nak tengok Pelan Besar..Pelan Cadangan Highway berhampitan site kami...bukan apa, saja je nak tauuu...!!!..borak2 kejap, tnya itu ini...Insya Allah, dua tahun siap!!!..Insya Allah....

Lepas tu, kami bergerak pula ke Puchong...cari Kindergarten yg berhampiran ngan rumah..survey2 keadaan di dlm k/garten tuhhh...ye la, nak gak tau keadaan tempat anak kita nak belajarr...kali ni aku decide nak hantar Pearl Hanani di Tadika Cina...Walau pada mulanya berbelah bahagi juga, akhirnya aku akur dengan 'keadaan'...aku ada sebab kukuh...biarlah hanya aku & hubby aje yg tau sebabnyaaa....

Selepas tu, kami gerak lagi...kali ni ke Hospital Serdang...aku nak amik bekalan ubat...sampai sana, takde parking plak...sib baik hubby ikuttt...masa amik no giliran plak, punya la ramai org...ye la, waktu puncak!!!...tapi, Alhamdulillah kaunter bukak sampai 4...so, flow dia cepat la skettt....

Perjalanan tak habis lagiii..Pearl Hanani dah merengek nak jln2..ye la, boring dia dibuatnyaaa...kali ni kitaorg ke Pejabat Pos pulaaa...bayar bil...sib baik tak ramai org...mungkin sbb tengah bulan kot...org selalu bayar bil awal atau akhir bulannn...

Disebabkan Pearl dah ,merengek..kami pon pergi Carre4 japp...bagi Pearl main2 kat indoor park kat sana..habis jugak la wit...takpe, asal Pearl puas...hihi...aku pun amik kesempatan cuci mata...tengok handset...hmm..sib baik aku kuat iman..kalo tak lebur lah wit...geram aje tgk handset yg cute2...huuh..teknologi...teknologiii...tak mampu kejar teknologiii...!!!!...huhuhu....

Habis belek2 masuk carre4 jap..beli barang2 utk Pearl...selesai tu..balik rumah...ZzzzZZZZzzzzZZZzzz...ngantuk beb!!!..hubby aku pulak kene keje malam niii...selama aku kawen, ini la pertama kali dia kene keje shift...!!!...huhuhu....

adioussss...

aku-untuk-aku =)

No comments:

Post a Comment