Thursday, September 10, 2009

Salah Siapa?

Salamm...
hari ni aku nak bercerita tentang pengalaman aku kat pejabat pos.....
aku sampai dlm pejabat pos kat area rmh aku dalam kul 1.00 ptg cenggitu...taim2 org ofz rehat lah...
seperti biasa..org ramai gak....hari tu jumaat, so kaunter pon byk tutup...ada sorang makcik ni membebel2..aku x berapa dgr sgt sbb aku pasang mp3..ye la, sementara tggu no giliran..dgr mp3 lagu bagus kan......

tiba2 aku dgr makcik tadi bangun dan tengking petugas pejabat pos tu..speaking london lagik....
aku tros off mp3..(hehe..nak nyebok neyh..)
rupanya makcik ni tunggu sampai 2 jam utk masukkan wit dlm ASB....wahhhh...lama tu....

petugas tu bagi alasan hari jumaat dan petugas laki2 nak ke masjid....apa lagi hangin makcik tu...
"laki2 ke masjid, apa jadi ngan petugas pompuan...??..nak ke masjid gak ke...?....bila org cakap menjawab....org suh belajar...baca buku...malas....jadik kerani cabuk....bodoh...stupid....give back my book...fasterrrr....if by tomorrow this post office not close, don't call me makcik hajjah *****"....
wa...kemain...terpana org dlm pejabat pos tu...tgk drama hari ini....

tapi..pada aku, tak elok lah cenggitu kan....kita org melayu..kaya budi bahsa....tapi bila org tua tu maki hamun org..jatuh kan maruah org....hmm...lu pikir la sendrik....

tapi, mmg logik lah makcik tu naik hantu...2 hours beb!..lama tuh...ngamuk, ngamuk gak...cuma jgn nak rendahkan pelajaran org len....kalo aku, nanges beb!...

ye la...kalo la org dalam donia ni pandai2 belaka...sape yg nak keje angkut sampah...kerani....sedut tangki najis....org gaji....pelayan restoren and etc....

aku-untuk-aku

No comments:

Post a Comment