Friday, September 11, 2009

Smartag-Tac n Go atau Jemmmmmmm..........

Salam…

Hari ni aku nak citer pasal jem…bukan pineapple jem…or banana jem…tapi jem ketempat keje…x-pesely jem kat tol…lebih2 lagi musim2 raya ni….umang aii…leh nanges beb!!!....

Ye la, kerajaan dah kenalkan smartag…touch n go…tapi naper ramai wat derkk aje ek…termasuk lah aku…aku ada smartag…tapi jarang pakai…sebabnya…slalu abis kredit lah…nak top-up….malas…aku kalo nak top-up tunggu kalo2 kete aku lalu kat plaza tol yang ada laluan ‘tambah nilai’ kalo tak…jgn harap lahh…

Berapa kerat sgt plaza tol yg ada laluan ‘tambah nilai’ nie…?...kalo rajin, berenti la kat opis tol tu utk tambah nilai…dan…berapa kerat org yg rajin melencong ke opis dorang semata2 untuk tambah nilai….(melainkan ada hajat lain spt nak ke toilet..hehe…)

Banyak…mmg banyak tempat utk tambah nilai skang…contohnya, melalui bank…tapi aku tak pasti samada servis ni percuma atau tidak….kene semak ngan bank nih….lagi satu, cara yang paling banyak..stesen2 minyak….tapi aku x suka sgt sbb skali tambah nilai kene caj 50 sen….tak kira brape ko tambah, tetap kene caj…bayangkan kalo 10 kali top-up…dah rm5…wo..wo..wo…rugi beb!!....

Plak tu kalo nak tambah nilai, ada plak jumlah2 tertentu…rm20…rm35…etc…kalo nak tambah rm10, takleh…nak tambah rm30…takleh….nyampah toi….

Aku rasa sebab2 kat atas lah antara sebab kenapa ramai org malas pakai smartag atau touch n go…..jem pon…jem lah labuuuuuuu………

Aku-untuk-aku…….

No comments:

Post a Comment