Wednesday, January 11, 2012

Jalan-Jalan Ke Bandung...Chapter 1

Salammm....
Kat sini aku nak kongsi la experience aku kali pertama nak ke BANDUNG....Kami pergi ramai..6 dewasa..dan 1 kanak2..anak aku le tuh...pearl Hanani...yg lain semua bujang2...Memang teruja laa..tapi Hubby dah pesan awal2..jgn over exited sgt...
Beli tiket dah lama...beli tiket promosi pada FEB 2011...RM25/sehala..so pegi balik RM50 per person lah...campur tax..gedebok gedebak...jadi la RM180/person...huhuhu..kira ok lah...tapi, waktu perjalanannya mak aii..Jan 2012!!!....13/01/12 - 16/01/12...tak pe laaa...leh la kitaorg kumpul wit sket2...tunggu bonuss..hihihi..

So, bila date dah hampir, ada sedikit cacamarba sket..baru la sebok tanya pakcik gugel ttg info di bandung....search beberapa blog..cari tips..cari hotel...cari tempat menarik utk pegi..thanks to blog MamaLuv..Dari Kacamata Iyrin dan beberapa blog lagi lahh...tip2nya mmg berguna...thanks a lot..!!!!

Dan kebetulan masa nak pegi ni, harga Rupiah jatuh sket...seronok la tukar duit RM ke Rupiah...harga leh dapat dalam RM347 utk sejuta...ok la tuh...dan aku and the geng pon jadik la Jutawan Rupiah kejap...hahaha...

So, inilah hasil tukaran aku...hmm..cukup ke ni..rasa macam nak tukar lagi laaa...RM..RM..RM..mana kao RM...meh dtg kat akuuu...huhuhu...


Ha...duit yg jota2 tu plak aku letakkan dalam satu beg cenggini...takmo campurkan dengan RM..kang tersalah bagi..meroyan cek...hihihi

Waaa...ni je la pek beg kitaong sefamili...yg gomok2 tu baju pearl nani ajeee...aku dan hubby juz 1 jeans and 1 tshirt utk seorg...nak melenjan baju kat sana...beli tros pakai..hahaha...cuma utk pearl aku tanak wat cenggitu..takut kulit dia sensitip kanggg...haippp...!!!..jgn tgk lama2...kang ada yg ternampak yg tak sepatutnya hehehe...

Yang ni plak aku wat converter siap2...so nanti takyah lah ia2 bukak calculator nak convertkan duit kita..maklumlah, duit dorang kan banyak sgt kosongnyaaa..naik berpinau bijik mata nanti...tapi, calculator harus bawa juga..juz in case...utk converter ni, aku assume kan harga tukaran pasaran lebih kurang RM350 utk sejuta rupiah...maybe more..or maybe less...so, table ni juz utk kita tgk lebih kurang harga je lah...bukan tepat ek...pss..sila abaikan jemari comel di atas...(yg merah tu bukan pewarna kuku tau..inai tuh..kekonon nak pakai inai la sempena ke Bandung..huahuahua...)

Aku nasihatkan korang2 kalo naik Air Asia...elok la print tiket menggunakan Internet (WEB CHECK-IN)..senang...print kan aje...juz polow step kat laman web tuu...pehtu leh la korang ngabihkan ink dan paper opis korang utk printkan boarding pass tu ekkk...harussss kannn..taw dek boss...padan muka...hihihihi

Yang ni Itinerary dari Air Asia...entah brapa kali aku print since dpt beli tiket murah niihhh...apa taknya..lepas beli tiket...print...pehtu beli bagasi..print lagiii..beli tmpat duduk..print lagi...beli makanan..print lagi..tukar date...print lagi...tukar no Ic ke o Pasport...print lagiii..huhuhu...abis rete opis aku jahhh....=)

Yang ni plak invoice dari Hotel yg kami Menginap...Hotel Mutiara...tak tau la plak berapa star...tak kesahlah...janji dapat tidor..huhuhu...Harus print invoice ni...kat blakangnya pulak bank slip utk deposit hotel...semua angkut beb,..takut2 ada yg tak kene kang..ada bukti...=)

Utk 1st timer cam aku dan member2...ni la yg aku wat...masuk google maps...cari direction setiap tempat yg kitaorg nak lawati...direction from hotel...seperti Tangkuban Perahu...Heritage..Pasar Baru...Toko Tiga...entahlah...dah ia2 camni...kalo sesat gak tak tau laaa...hihihi

Lastly...ni pelan lantai di pasar baru...info yg sgt berguna...nak2 yg petama kali nak bershoppping di Bandung niii...yang ini aku amik dari blog "Dari kacamata Iyrin"..mmg lah byk info yg dia letak kat sana....thanks to bloggers iyrin (ni ke namaya...)hihihi...aku kasi iklan pecuma utk ko iyrin...=)


Ni la catatan pengenalan wat sementara niii...sbb belom pegi lagi niii...hihihi...
Moga perjalanan nanti lancar..Insya Allah...
to be continue lah...tata tata....

adiousssss.......
aku-untuk-aku =)

No comments:

Post a Comment