Thursday, January 26, 2012

Jalan-Jalan Ke Bandung...Chapter 3 - Day 2

Salammm…
Waarrgghh…lamanya aku nak sambung utk hari ke-2…malas sungguh rasanya…walo cuti CNY sampai 4 hari, tp bila penyakit MALAS menyerang…semua benda tak menjadi…huhuhu…ok..ok…malas nak menceceh panjang2…sementara idea berenang dlm kepala…dan ingatan masih fresh…meh la aku smbung balik…hihihihi…

Utk hari ke-2 ni, pagi2 semangat dah bangun neyh…disebabkan kat sana waktunya sejam lewat dari kita so, pukul 6 kat sana cerah betul….(sebab tu aku terkejut masa dpt breakfast voucher, waktunya start 6.30pagi…gila ke apa…sape nak b/fast subuh2 banang..!!!)…rupanya dah cerah yg amat…azan subuh pon kul 5lebih…zohor 12lebih…sejam awal dari kita kannnnn….

Perut dah kenyang...posing kejap...aktiviti wajib neyh...

Ngan cik man...harus mek menepek kannnnn........

Pearl pon dah get ready to go...makan kenyang2 nak...nak kumpul tenaga for shopping...hihihiih...


Perut pon dah kekenyangan….so, tibalah masanya nak mulakan agenda kitaorg…serbu Pasar Baru…!!!..kekonon semangat nak shopping lah…hihihi…

View dari atas Pasar baru..tingkat 7...huhu..padat kan...sikit aje pokok...oksigen...oksigennn...kene cari Abah nih....wat CPR...hihihihi....

Pearl posing blakang Innova..(kat sana panggil Kijang)...bukan apa, bimbang tak jumpa kete balik nanti...sebab kete bykkkkkkk sgt...and, ohya, sana terkenal ngan Toyota....

Abah pon dah pening..tak tau nak jaket mana...murah2 dan cantik plak tuuu..Man ngan Azza pon dah naik pening sama...berpinau mata tgk converter...hahahaha

Abah dah kepenatan...pearl lagi lah..awal2 dah surrender...tu la, ayang suh bawa stroller tak mo...katanya sggup dukung pearl...skang, rasakan...padan muka...hehehehe

kain lace yg cantik2...byk pilihan..sesuai utk org yg nak tunang or kawennn...mmg gila kentang lahh....hahaha

Memilih kain cotton utk cenderahati utk families and myself...hihihi..

waaarrhhh...byknye handbaggg....tapi, satu pon aku x bekenan...hehehe...


Lepas ke Pasar Baru, Pak aseep bawa kitaorg ke Cidabuyut…tempat ni terkenal dengan kasut dah barangan kulit…dapat jugalah aku smbar kasut utk aku sepasang…Pearl sepasang…dah Hubby pon sambar sepasang…pehtu dia leh plak kata “ Abang tak tau kenapa abang beli kasut nih..”..hihihi…gila shopping dah jangkit ngan hubby daaa…hahaha….kat sini jugak, kitaorg beli kerepek tempe dan pisang salai cheese goreng…sedap sehhh…

Suasana kedai di Cidabuyut...kat sini mcm jln masjid india pon ada...tapi versi kasut,...beg...t-shirt......

Mercu tanda Cidabuyut..sempat aku snap dari dlm kereta...unik...sepatu besar ditengah2 jln...kat traffic light plak tuhh...

Another view at jalan Cidabuyut...sebenarnya tak byk tmpat yg kitaorg pegi kat kawasan niii..just few place...dah penatt...huhuhu...


Ni la hasil 'tangkapan' kitaorg...utk hari pertama...kenapa??..bcoz ada hari kedua nantiii...hihihi..tunggguuuuu...

Hah!!..pak mandur sebok mengarah pak aseep turunkan baranggggg...harharharhar...

Pearl dah start ngaco org dating...sebok dok mencelah couple din and anis...hahaha

Huhuhu...yang ni plak hasil 'tangkapan' aku ngan Hubby...heheheh...


Penat punya pasal, malam tu kitaorg just makan malam kat depan hotel jek..restoren biasa2 aje..tapi bersih lah…tapi aku x leh masuk sgt…org lain aku nampak licin ajeee…bukan apa, aku kurang sket kalo org masak semuanya letak daun limau purut..(except masakan thai…kalo masakan aku gila makan…hahaha…)…ye la, masak lemak ada limau purut…masak kari pun ada limau purut…xleh masuk sehhh…bukan apa, biasa makan kari mamak daaa…hihihi…(masakannya sebijik macam gerai MPSJ depan office aku nih…sampai aku bagi nickname kat gerai tu “KEDAI LIMAU PURUT”…hihi…yang uniknya, kalo kat M'sia, air basuh tangan kita gi sinki sendri...or paling tidak org akan hidang ngan pencuci tangan satu jag...kat sana tidak pulak...dorang sediakan sorang semangkuk air pencuci tgn..member siap tanya...yg ni air suam ke..?...hahaha..sib baik tak minum daaaa....

ni la lauk aku malam ni...share dengan pearl..nampak sedap kannn....ayam sambal..telor dadar...kuah kari yg rasa limau purut tuh...huhuhu..jgn terkejut ye, ayam2 kat sana semua kurus2..cam ayam kg aje kat M'sia...takde ayam suntik doeewww...sbb tu la, susah carik org montel kat sana...makanan sihat!!!...=)...dlm mangkuk aluminium tu lah pencuci tangan...sorg dpt satu...beresss..xyah pegi sinki cuci tgn kannn...hahaha...


Habis makan, kitaorg lepak2 depan kolam renang hotel…taking pictures…borak2..nak rest paler otak sambil plan about agenda for tommorrow…ngeeeee....

our hanky panky group...kepala semua ting tong...hahahaha...

Me...Pearl...and my BFF...Mummy Azza...seri org nak bertunang...hihihi...

ni my lovely hubby lah..sesekali posing manja2 gitu...=)

Saranghaeeeee...Ibu dah terlebih dose korea...pearl relax aje...nalas nak layan ibu ting tong...hihihi...

So, itu saja catatan utk hari kedua….sampai ketemu lagi donggg…..

Adiousss…
aku-untuk-aku

No comments:

Post a Comment